Εγχειρίδιον: Η Τέχνη του Βίου
Πρόλογος: Κωνσταντίνος Π. Χρήστου
Ο Στωικισμός υπήρξε το φιλοσοφικό εκείνο ρεύμα, το οποίο κατ' εξοχήν εκφράζει την ελληνιστική και τη ρωμαϊκή περίοδο, έως και το τέλος του 2ου μ.Χ. αιώνος. Καθώς η πόλη - κράτος έχανε την πολιτική της ισχύ, η σημασία της ένταξης του πολίτη στους θεσμούς της εξασθενούσε. Στις ελληνιστικές μεγαλουπόλεις άλλωστε, κυβερνούσαν οι μακεδονικές βασιλικές δυναστείες, οι οποίες κατόπιν αντικαταστάθηκαν από τους Ρωμαίους. Ο άνθρωπος της εποχής αυτής αισθανόταν μόνος απέναντι σε εξελίξεις τις οποίες αδυνατούσε να επηρεάσει. Ως εκ τούτου, τα φιλοσοφικά συστήματα έστρεψαν την προσοχή προς τον έσω άνθρωπο, ο οποίος όφειλε να αναζητήσει την ευδαιμονία ανεξαρτήτως των εξωτερικών συνθηκών και με τα δικά του μέσα. Αυτό επιδίωκαν τόσο ο Στωικισμός όσο και ο Επικουρισμός. [...] (Από τον πρόλογο της έκδοσης)
Περιεχόμενα
Πρόλογος Κων/νου Π. Χρήστου
Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΤΗΤΟΥ ΚΑΙ Η ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΥ
Ο Σωκράτης στο Εγχειρίδιον του Επίκτητου
Η μεταστροφή του σκλάβου σε στωικό φιλόσοφο
Το Εγχειρίδιον και η επίδρασή του σε Ανατολή και Δύση
Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΣΟΦΟΥ
Ο σοφός από την Αρχαία στην Ελληνιστική περίοδο. Η πολιτική και κοινωνική του ηθική
Ο σοφός πολιτικός της πόλης και του κόσμου
Η φιλοσοφική εκπαίδευση: Ο ρόλος της λογικής στην ταυτότητα του σοφού
Ο σοφός πολιτικός: Κριτήρια για ένα δημοκρατικό φιλοσοφικό βίο
- Η προαίρεση και η έννοια της ελευθερίας
- Οι αρετές του σοφού: Η κυβερνητική αρετή της φρόνησης
Ο ΣΤΩΙΚΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΚΤΗΤΟΥ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Το Εγχειρίδιον του Επίκτητου στο Βυζάντιο. Η έμμεση παράδοση
Η ηθική του Επίκτητου στη βυζαντινή ανθρωπολογία
Ο σοφός πολιτικός απόηχος του βυζαντινού ηγεμόνα
ΕΠΙΜΕΤΡΟ
Η ηθική του πολιτικού: Άσκηση εαυτού
Η παιδεία του πολιτικού: Εκπαίδευση εαυτού
SUMMARY
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ